gelecek mevzuu; loading...

8 Ocak 2012

orhan gencebay: ghost riders in the sky

Lan çok moralim bozuldu az önce amk, çok talihsiz bişey yaşadım. 

  Herşey pek güzel başlamıştı; yabancı karışık isimli playlistimi(olmayan kişi var mı) attım, koyu ve şekersiz kahvemle müziğimi salına salına sinsice dinler iken bir şarkı kulaklarıma çalındı aporlörlerden(bence doğrusu hala bu), nur içinde yatsın Johnny Cash abim, "(ghost) riders in the sky" isimli parçasını söylüyordu.

  Sonra neden anlamadım uyya kalmışım, rüyamda Orhan Gencebay'ı gördüm, ince bıyıklarının altından tatlı tatlı gülümseyerek sazı eline almış ve ben uyumadan önce çalan parçayı dinleyerek nota defterine birşeyler karalıyordu. Yatağımdan fırladığım gibi Flash tv'yi açtım ama rüyanız hayrolsun abla'yı göremedim. pitipause facebookta online idi, kendisinden önce Johnny Cash'in bu parçasını dinlemesini istedim;


   Korkunç sona adım adım yaklaştığımı hissediyordum.Neden sonra, Orhan Baba'nın "hatasız kul olmaz" isimli (1976) şarkısını açtım;


 Ardından benzerliği Cihatius'a sordum. Artık yalnız değildim. Ya Johnny Cash ve Orhan Gencebay birbirlerini kaybetmiş iki abi kardeşti, yada ben çok abartılı düşünüyordum Orhan Baba'da her sanatçı gibi "esinlenme" jokerini kullanmıştı. Aslında şarkının adından kıllanmak gerekirdir zaten ama anlamadık ki amk. 


Adeta kanım dondu amıniyim ya, soğuk soğuk terliyorum hala, ama dur bi dk lan, benzemiyoda değiller hani sankim.
 Johnny'ye  en sikkosundan bi bıyık kondurduğunda bildiğin Orhan. En korktuğumda ne biliyon mu lan? Orhan Baba'ya gün olupta biri gider ve bu şarkılardaki benzerliği sorarsa, Orhan Baba'da;


  "epi topu 7 nota var, ne yapabilirim"  diye cevap vermesin?