gelecek mevzuu; loading...

11 Haziran 2012

"men in black 3" - eleştiri & yorum

“Geleceği kurtarmak için... Geçmişe dönüş.”

   2 yıl önce çekimlerine başlandığını tv’de duymuştum "Siyah Giyen Adamlar 3"ün. İnanılmaz güzellikte bir haberdi tabii bu benim gibi bir "Men in Black" manyağı için. Bu tarz efsanelerin, uzun aradan sonra tekrar beyaz perdeye dönüşü her zaman risklidir ve benimde aklıma  ilk olarak bu geldi. Karşımızda "Jurassic Park" ve benzeri örnekler vardı. Hasılat için hikayeyi "ite-kaka" devam ettirmeye çalışmış olduklarında; hep en yukarıda olması gereken eserin nasıl yerlere düşüp kayboluş örneklerini gördük. Riskli hareketti nitekim, peki ne oldu? O kısma geçelim artık.


    "Superman" ve "Rambo" filmlerini devam başarısı açısından herzaman örnek gösteririm. Önceki bölümünden yıllar geçmiş olmasına rağmen çıkarılan işin, yaşattığı keyif açısından hala ayakta ve leziz olması inanılmazdır. "Men in Black 3" işte tam bu bahsettiğim şeyi başarmış. Tıpkı 2. filmde nasıl 1 ile kıyaslamak aklımın ucundan geçmemişse, bu film içinde ne ikincinin ne de ilkinin daha güzel & daha kötü olduğuna dair yorum yapamıyorum. Tek bildiğim; mükkemmel bir bilim kurgu – komedi izledim. Diğer mevzulara geçelim;

* Senaryo;

   "Men in Black" ile özdeşleşen yazar; Lowell Cunningham'ın yine; “eğlenceli ve sürükleyici” temasından yola çıktığı çok belli fakat bu sefer sürprizlerle dolu bir senaryo var; Siyah Giyen Adamlar’ın geçmişe yolculuğunu izliyoruz, hedef: 1969. 1969 için yaratılan retro ise mükemmelinde ötesinde, sadece; 60’s ve 70’s hayranlarının anlayabileceği küçük detaylar var; 1969’da geçen her sahneye özenle bakın derim. Ve görünenler; hippies, chevrolet, impala, afro-amerikanlara bakış ve tabii ki folk-country müzik...

* Oyunculuklar;

  Agent K, yani Tommy Lee Jones için çok fazla koşuşamayacaz bu filmdeki oyunculuğu hakkında ama tam burda harika benzerliğin farkına varan yapımcıya ve genç Agent K; Josh Brolin’e tebrikler. Abartısız makyaj ile doğal bir benzerlik bu, "cast" kavramını ve "cast seçimi"nin önemini izzah edecekleri zaman Josh Brolin’in Men in Black’teki rolüne bakılmasını öneririm bundan sonra.


   Will Smith her zamanki gibi kusursuz. Hatta bir örnek bile verebilirim hemen; partneri ajan K’i bulamayınca Mrs. O’ya tarif ediyor kendisi;


Josh Brolin’in galadan sözleri;

 “İlk filmi abartısız 45-50 kez izlemişimdir. Tommy ile Will arasındaki uyuma büyük hayranlık duyuyorum. Tommy’nin sesinde gerçek hayatta konuştuğundan çok farklı, Siyah Giyen Adamlar’a özgü bir tını var. Rüyama girene kadar bunu dinledim durdum. Yapabildim mi bilmiyorum, ama arkadaşlarım sesimin onunki gibi çıktığını söylüyorlar. Dışarı yemeğe gittiğim zaman, "Tommy gibi sipariş veriyorsun"dedikleri oluyor.”

   Tıpkı diğer iki Men in Black’te olduğu gibi burda da bir suçlumuz var fakat kendisi gerçekten çok eğlenceli ve marjinal. Jemaine Clement’in kusursuz şekilde canlandırdığı Boris "The Animal" ile tanışın;


* Soundtrack

  1969’a geçildikten sonra daha fazla müzik beklerdim ama genel anlamda Men in Black 3 soundtrack listesiylede başarılı. Pitbull’un film için bestelediği "back in time"a buyrun;


   Fragmanlarda da görülen filmdeki o ilginç araç;



Bana anımsattığı şey; south park’ta Mr Garrison’un enteresan tasarımı oldu;


* Final;

   Daha önceki  filmlere oranla daha duygu yüklü bir final sizi bekliyor olacak. Belkide bundan önceki finallerin bile anlamını değiştirebilecek. Ben çok başarılı buldum.

Filme puanım;

8.7