gelecek mevzuu; loading...

19 Ocak 2012

10 adımda cool olma rehberi

Hep hayalimdi, “bilmem kaç adımda bilmem ne olma” rehberi yazmak, sonunda olacak.

  Öncelikle neden 10 olduğunu izzah ediyim, genelde bu tarz rehberler hep 10 adım olur, 9 adım yazıp ne milletin kafasını karıştırıyım dedim, ne de 11 adım yazıp 1 maddeyi götümden atıyım. Nasıl iyi düşünmüşüm demi?

 Daha önce kahvefalına farklı bir bakış mevzuunda dediğim gibi, burda da sormakta fayda var; cool olmak bizim için araç mı olacak amaç mı?  Önce bu soruyu cevaplamak lazım, sonra geçelim cool olma taktiklerine. Bu yandaki elemanıda neden koydum bende bilmiyorum ama, eminim cool bi adam kendisi.

Vatevır;

  Araç olacaksa eğer; avı yakalar yakalamaz tekrar beyaz atletin altından göbeğimizi kaşıyarak eski halimize dönecez, yok eğer amaç olacaksa bu maddelere çok sıkı bağlanmamız lazım çünkü geri kalan yaşantımızı bunlar üzerine inşa edecez. Ben amaç olmasını yeğlerim. Çünkü araç olursa her av kaybından sonra en başa dönmek çok zor olabilir.
  
Başlayalım artık;
 
1-) kendi tarzınızı yaratın

  Olmadığınız bir ortamda adınız söylediğinde akıllara  gelen sizin düşündüğünüz gibi siz değil tarzınızdır. Peki tarz nedir; kendinize ait bakış açılarınızla yarattığınız stil, sizin tarzınızı oluşturur. Dinlediğiniz müzikten, dünya görüşünüze, ordan kahve kupasını nasıl tuttuğunuza kadar herşey  tarzınızı belirler. Özele inelim canolar;

  Mustafa dendiğinde ben hatun kişilerin aklına; döşü bağırı açık, yüksek sesle konuşan, kaba bi adamın akıllarına gelmesini istemem.  Hatunların tarz adına genel beğeni yargılarından bahsetmek yersiz ve saçma olur, eğer bunu yaparsak size illaki; "gidin rocker olun amıniyim!" Falan demem elzem olurdu. O nedenle; kendinize ait en verimli olacak tarz, sizi akıllarından geçirenlerin kafalarında anlık olarak imaje ederek, en olumlu yargıya varacakları tarz olmalı. Tarz yaratma, cool olma yolunda atılacak ilk ve en önemli adımdır.

2-) insan ilişkilerine dikkat edin

  Bazı hırbolar, cool olmak dendiğinde direkmen siklemezük bi tavırla ortalıkta dolaşmayı anlıyolar. Ben söyleyim, yok öyle birşey. Yeri geldiğinde oda olacak tabi ama bokunu çıkartmayacaz. İnsan ilişkilerinde iyi olun diyeceğim lakin bu polyana olun demek değil, suistimalede açık. Size değer verenleri ihmal etmeyin, salak sulak tartışmalarda haklı olsanız bile uzak durmanız gerektiğinin farkında olmanız lazım, bu bi fayda getirmez.

3-) abazanlığınızı içinizde yaşayın

Cool olma yolunda göze alınması gereken en ciddi adım bu sanırım. "Yok ben yapamam aga!" Diyen varsa zaten ona denecek bişeyimiz yok.  Yollarda, okulda, sinemada, metroda heryerde güzel hatunlara, hoş popolara, iri göğüslere rastlarız. Erkek milleti demek istemiyorum ama  %99.99u (evet ben o %0.01 lik yerdeyim) öküz gibi bakar. Ulan hıyar nooluyo bakıyonda pardon ama? Bakarken işini gücünü bırakıp dalanlar bile var yani. Çok yanlış. Hatta yanlış değil, abazanlık değil öküzlük direk. Haaa 2 saniye bakarsın dersin; "Eyy yumurtaya can veren rabbim, sen neler yaratıyosun böyle." o olur. Lafım yok, ama dediğim gibi öküzlüğü bir tarafa bırakın. Hemen!

4-) cool olmak entel olmak demek değildir

  Evet, kendisine cool olma yolunda ıssız adamı örnek alanlar çok büyük gaflet ve dalalet içindedir. Gerçekten mal bi hatun bulursan, güzel bir saat yerine sikko bi dünya klasiğine tav olacak, ona git kitap hediye et tamam. Sende okuyomuş gibi rol kes. Bu istisnai bi durum.  Ben senede 1 kitap anca okurum oda okuduğum yazar senede 1 kitap yayınladığı için, kaldıki seri katıl romanları bunlar, entelliğime 1 gr. faydası olmayan şeyler yani. Ve bugüne kadar hiç bir sıkıntı çekmedim. Kültür – sanat mevzuları konusunda takipte ol. Birde Elif Şafak’ın en son hangi kitabı çıkardığını(!) öğrenmeye çalış ayda bir.(biliyorum lan çok zor bu) Yeterde artar.

5-) bakışlar önemlidir

 Az önceki maddeden farklı olarak, hatun kişilerle konuşurken göğüslerine bakmamaya dikkat edin. Biliyorum kendinizi zor tutuyonuz. Bende öyle ehehe. Göz teması önemlidir, lakin kimle konuştuğunuzada bağlı gerçi, bakılacak hatunda olabilir. Neyse;  hatun kişilerde aşık olma mekanizması hırs faktörüyle çalışır. Siklemezük tavırlardan ziyade, bu tarz; "sikliyorum seni ama çokta sikimde de değilsin hani açıkcası" mesajı daha etkili olabilir.

6-) tonlamaya dikkat

 Doğuştan ördek gibi bir sese sahipse er kişi, yapacak pek bişey yok üzgünüm. Ağzınızı yüzünüzü yamultunda demiyorum, konuşurken hislerinizi karşınızdaki en iyi aktaracak tonları terci edin, kararlı konuşun. 

7-) sürprizlerle dolu olun

 Durduk yere; hady gidek bi bungee jumping yapak" deyin demiyorum. Olay çok basit, beklenmeyen zamanlarda, reddedilecemeyek teklifler hazırlayın. Bu ani bir gezi yada bir ev daveti olabilir.

8-) bakım şart

 Hatun kişiler çok ekstrem biri olmadığı müddetçe tırnaklar ve ellere bakarlar. Traş olun falan demem salakça, çünkü 1. maddede tarzınızı zaten belirlediniz. El-tırnak temizliği çok çok önemlidir. Parfüm falan bitincede limon kolonyası kullanmayın lan. Hacı yağ kullan, tütün kolonyası kullan ondan daha iyi yani.

9-) terminolojiye dikkat

  Terminoloji yani terim bilim nedir; spesifik bir dalda terimlerin kullanımı inceleyen bilim dalı. Şimdi erkek arkadaşlar arasında kullandığımız jargon, aslında terminolojinin gözetimindedir. Şuraya geliyorum; sen arkadaşlar arasında her ne konuşuyosan, zaman içinde kalıplaşmış terimlerle yeni bir jargon kendiliğinden oluşabilir. İşte tam bu noktada bu jargonun cool olma yolunda atacağımız adımlara ters düşmemesine dikkat etmek lazım. Ben cool olacam deyipte gidip; panpa, kanky, kankitos, babuş, panpiş  falan tüm emeklerin çöpe gitmesine neden olabilir ama yeri gelecek daşşak yaparkene kullanacaksın tabii. Hacor kullanılabilir. Hatun kişilerinde çok sık kullandığı bro, azda olsa değerlendirilebilir.

10-) sosyal ağlar mevzuu

  Sosyal ağlar malum, taaaa yonjadan bu yana altın çağını yaşıyor. Aktifleşmek lazım. Gidipte herkese özel mesaj atın demiyorum tabii ki; "tanışak mı?" Diye. Kendiniz olarak tarzınızla sosyal ortamlarda seyir halinde olun. Bir nevii; "oltamı attım bekliyorum" hesabı. Tarzınızla ve kimliğinizle örtüşen paylaşımlar yapın, facebook ve twitterda özellikle melankoliğe bağlamamaya; damar şarkı, güzel söz ve tabii can yücel şiiri paylaşmaktan imtina edin.


  Toparlayalım; cool olmak bilinenin aksine; uzak durmak, yada siklemezük tavırlarla ortalıkla dolaşmak demek değildir. Uzaktan merak uyandırıcı, yakındansa kimliği ve tarzı ön plana atarak hissettirici-yaşatıcı olmak demek.

Herkese bol kazançlı günler!

aldım gıdınızdan.