gelecek mevzuu; loading...

22 Ocak 2012

bir gecelik 90'lar

 Bence 90'lar; leblebi tozu, sulugöz,  barış manço etc. demiyecem; nitekim ziyadesiyle baydı bu laflar. Okanlı 90 lar gecesinin bir özeti olsun bu yazı.

  Tam sosyal medya uzmanı olacak adamım lan,  90’lar konusunda kendimi tam yetkili gördüğüm için hiçbişeyi kaçırmak istemedim. Oturdum atlamadan izledim Okan’ın programını. Daha ben konukları görür görmez demiştim; "Amk ne alaka? Ne kadar dandik konukları doldurmuş böyle." Diye. Haklıda çıktım; ulan basit basit sorular sordu 90'lara dair önemli mevzularla ilgili; neredeyse bilen çıkmadı lan. Hele Seyyal Taner hele hele. Kurt Cobain için geçen sene öldü dedi. Bu en normal cevaptı yani, geri kalanını zaten izleyip gördünüz. Metin Özülkü nedir hacı? Ne yapmış bu adam 90’larda? Bu kadar kötü şarkı söyleyip, gündemde kalabilmeyi başarabildiği için bir tebrik falandı bence onun konuk olarak alınması. Başka bi açıklaması yok bence, oldum olası sevmem, çok kıl bi adam lan.
 
 Millette coştu tabii 90’lar falan deyince; bende coştum lan, sevdiğim yıllardı. İlerde eminim ki 90’lar olduğu gibi, 00’lar olmayacak. Nasıl olsun ki lan, "çift sıfırlar" mı denecek, "sıfır sıfırlar" mı denecek, 2000'ler mi denecek, o bile belli değil hala.

 Millette coştu dedimya; twitterda TT ler taa dünya gündeminde 90’larla alakalı oldu. #bence90lar ve “Kerim Tekin” başı çekti tabii. Bu Kerim Tekin mevzusunuda hiç anlamadım. Genç ölüm çok kötü, allah rahmet eylesin, yalnız dakika başı Kerim Tekin Kerim Tekin demek nedir lan? 1 şarkı yapıp ölecen bu memlekette valla.

 90’larda çocuk-genç olanların espri anlayışının temelini atan bir adam vardı ki hiç anılmadı bile. Grup Vitamin’in Gökhan Semiz’i. 10 kere Kerim Tekin diyorsan eğer 1000 defa 10000 defa Gökhan Semiz demek zorundasın. Yoksa harbiden, ekşi sözlük'te sevip saydığım bi arkadaşımın  dediği gibi; bunun adı 90’lar yavşaklığı olur.

 Bu 90’lar mevzusunda bazılarının ızdırap çektiğinide farkettim. 90 küsürlerde doğan elemanlar falan bile  #bence90lar .... diye şeyler yazmışlar. Ulan kendimi valla zor tuttum amk ya. 93 doğumlusun zaten hıyar, ne 90 ları? Sana mı düşer 90 lar?  Çok acımasızca olacak ama 90 ve sonrasında doğanlar konuşmasın lan 90 larla ilgili, çok komik oluyo valla bak. Ama kimilerinin ızdırabınada hak verdim yani;  olur ya, iyi bi çocukluk yaşamamışsındır yada işte az önceki elemanlar gibi 90 ları ucundan kaçırmışsındır ve hakkında pek bi bilgin yokken; yüzbinlerce insanın 90'lar da 90'lar diye tutturmasını izliyorsun. İsyan etmekte haklılar bence onlarda.

Vatevır;

 Dün gece harbiden anladım. 90'ların bile boku çıkarmış. Tadına en güzel, arkadaşlarla sofrada oturup anıları yarıştırarak varılır. Yinede bi teşekkürü hak ediyor Okan Bayülgen. Oda yapmasa böyle birşeyi hiç kimseden bekleyemezdik demi?

Melike Karakartal'ın yazısıda gayet güzeldi, bakarsınız; http://bit.ly/yVQlwi

aldım gıdınızdan canolar.