gelecek mevzuu; loading...

28 Ocak 2012

üç şarkılık aşk özeti

Biz buna "a love trilogy"diyelim en iyisi. Nitekim bir filmin soundtracki yapmaya kalksalar bunları, o film şarkının klibi gibi durur gibime geliyor. 

 Blog ziyaretlerinde çok sık karşılaştım şarkı-türkü paylaşımlarıyla. Anlamadığım bişey var, eleman şarkının videosunu koymuş kaçmış, 1 hafta ortalıkta yok sonra bi şarkı linki daha sonra bidaa.... Koyduğu şarkıda vakti zamanında yeterince folloş edilmiş bi şarkı. Bu devirde o şarkıyı bilmeyeni sikiyolar  yani, o derece. Bari yanına yazaydın; "şöyle bi anım vardı onu hatırlatır", yada "çok güzel şarkıdır sizde dinleyin, bilin istedim". falan filan diye.

   Bende; "Haaa madem öyle" dedim, bu işler böyle; haydi mustaa konuştur entelliğini, göster gücünü ehehe. Demedim demedim böyle bişeyde, yani salak işler yapmayın lan. Facebook’un yok mu senin? Koy oraya salver gitsin moves like jagger’ı arkadaşlarında "çk gusel şarkıııııı burcu :/"desin. Kısacası; azıcık emek. Azıcık. Fazlasında gözümüz yok, mallığında lüzumu yok.

 En sevdiğim üç şarkı değil bunlar, ama barındırdığı duygu yükü açısından zaman zaman iç gıcırdatır, üzer, hatta mahveder.  

 Dedem kadar sevdiğim bi adam var; (dedemi inanılmaz severim) Gordon Lightfoot. Bu heriften ve trajik öyküsünden (bence trajik) bahsedecem sonra uzun uzun. Şimdi araştırmayın heyecanı kaçmasın. "if you could read my mind" bu abiye patlamayı yaptıran şarkı. Daha nice güzel eserleri var allah uzun ömür versin vallaha. Folk müzik denince bi gordon derim, bide bob, gerisini salla. 


 Yeri bende çok ayrı olan bi grup; Anathema. Arabesk-metal tarzın öncüleri. Hani midesizler için sinema rehberi yapmıştım ama, "nooolur izlemeyin, bilin" demiştim ya, buda onun gibi. Çok sevdiğim, fakat herkese önerip üzmek istemediğim tuhaf bi grup. En acılı şarkıları ise tek geçerim; one last goodbye;


 Black Sabbath’ı duymayan yoktur. Demi? Heh. Murat Kekili bi şarkı yapmıştı; "bu akşam ölürüm"
diye millet patır patır intihar etmişti ya hani, heh. Tüm dünyada ise bir zamanlar  intihar oranını arttıran şarkıda bu gruba ait; "she’s gone". Tüm Müslüm Gürses ve Ferdi Tayfur eserleri dahil, en acı şarkı bu gruba ait.



Neyse arada böyle şeylerde yaparım artık, güzel oluyomuş.

aldım gıdınızdan :*

Picture retrieved from http://bit.ly/jEmdRk